1.Академічна доброчесність - це сукупність етичних
принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники
освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової
(творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або
наукових (творчих) досягнень.
Ø самостійне
виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю
результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується
з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
Ø посилання на
джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
Ø дотримання норм
законодавства про авторське право і суміжні права;
Ø надання достовірної
інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності,
використані методики досліджень і джерела інформації.
3.Порушенням академічної доброчесності вважається:
Ø академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю)
наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів
власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів
(оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
Ø самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
Ø фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
Ø фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
Ø списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
Ø обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
Ø хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
Ø необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.
4.За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти
можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
Ø повторне проходження оцінювання (контрольна робота,
іспит, залік тощо);
Ø повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
Ø позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.